10.15.2010
Comeback
8.05.2010
Vild ponny
Eftersom Shandy för det mesta bara går i hagen nu och i mellanåt lite ut och gå så har hon allt annat änn vila sitt ben i hagen. När man kommer till stalle på morgonen titta hon på en som om hon sku vara sprick färdig att gå. När hon sen har ätit upp sin mat,kommit ut, rullat sej och druckit far hon oftast iväg i bocksprång i full galopp ut på bete. Så istället för att vara lugn som hon borde vara är hon värsta vild ponnyn!
7.19.2010
så här sku det inte gå!
Jag har inte berätta på en tid vad som har hänt så jag börjar från början av månaden då vi var i Lahtis med Shandy på HHPC(Hevohullu Powercup) final. I dressyren fick 60.6% och blev placerade som 9. Nästa dag var det hoppning. Då gick uppvärmningsklassen helt ok och vi fick en felfri banaoch en rosett men det fick alla felfria. Sen var det tur för klassen som igentligen gällde. I den vägra Shandy på ett hinder och så fick vi ett tidfel så vi fick 5 felpoäng tillsammans. Vi var endå snabbast av alla med 5 felpoäng. Efter det åkte vår familj till vår holme för en vecka och då fick våra kompisar sköta hästarna och de var mest i terrängen. När vi kom hem börja hon halta så vi måste åka till kliniken med henne. Där sa dom att hon måst skritta i 6veckor. Så där sluta vår tävlingssäsong för det här året. =(
6.24.2010
6.19.2010
Tästä kesä voi alkaa...
Just nu är det kanske inte så somrigt men det kommer endå helt sommar fiilis till mej när vi flyttar hästarna till landet.Vi har nu varit här i nästan en vecka men före det hann vi åka på ett par tävlingar. Tävlingarna var i Messilä och jag hoppa som vanligt 80&90cm. Ponnyn var fin och vi kom igen båda banorna felfritt fast det fanns i 90cm en mur som verka ganska spännande. I 90cm placerade vi oss som 10 och i 80cm 11 utan placering. I början av nästa vecka åkte vi då hit till lande och här har vi nu börja vår "semester". Shandy har som sällskaps ponny en liten shettis som har rymmt åtminstone ren 4 ggr.
Men mer om livet här kommer senare =)
6.06.2010
Äntligen sommar!
Första dagen på sommarlovet! Det fira jag och Shandy med att gå ut i skogen med min syster och hennes häst och en flicka på stallet med sin shettis. Vi var också och hälsa på Shandys kompis som ska göra henne sällskap på landet när Karino och min syster far till Danmark och tränar. Han mådde bra så om en vecka på tisdag bär det av till landet för att bo där iallafall det mesta av sommaren!
5.30.2010
HH Powercup hopp
Igår var vi på andra distrikts deltävlingen för Hevoshullu Powercup som då var hoppning. Tävlingarna var i Borgå och börja klockan 8.00 så det blev väckning kl.4.15 för mej och mamma. Jag hoppade 80cm före klassen som igentligen gällde. 80cm gick helt bra fast jag gjorde en volt över startlinjen så vi fick då 4felpoäng (lönar sej inte att göra det!!!!)men ponnyn var helt jätte bra. )90cm gick sen så bra som det kunde gå just nu fast några hopp var lite intressanta och vi kom i mål med 0 felpoäng och tiden 39.63 från omhoppningen. Just nu är vi 4 i cupen.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)


