Igår var vi på andra distrikts deltävlingen för Hevoshullu Powercup som då var hoppning. Tävlingarna var i Borgå och börja klockan 8.00 så det blev väckning kl.4.15 för mej och mamma. Jag hoppade 80cm före klassen som igentligen gällde. 80cm gick helt bra fast jag gjorde en volt över startlinjen så vi fick då 4felpoäng (lönar sej inte att göra det!!!!)men ponnyn var helt jätte bra. )90cm gick sen så bra som det kunde gå just nu fast några hopp var lite intressanta och vi kom i mål med 0 felpoäng och tiden 39.63 från omhoppningen. Just nu är vi 4 i cupen.
5.30.2010
Dressyr tävlingar
Var förra veckoslutet på dressyr tävlingar i Husö. Sku säkert aldrig ha gjort det annars men vi är med i Powercupen som det är både dressyr och hopp i så en bana måste vi offra oss för =) Vi tävlade K.N special och det gick faktiskt helt bra, Shandy kom kanske ihåg sina gamla dressyr tider. Shandy gick ren i uppvärmningen bra och då tänkte jag att det var slut med det att hon sku bara pottas på banan som min förra häst gjorde men fint gick det. Som resultat fick vi 59.00% och kom på fjärde plats =)
5.18.2010
Pony Event

På lördan var jag och ponnyn och tävla på Pony Event. Det är en tävling som ordnas på Dal som det bara är ponnyryttare med i. För mej och Shandy var det vår första distrikts tävling =). Vi hoppa 80 & 90cm. Shandy var ganska lugn men det hadde kanske att göra med att vi hadde vari där och träna veckan före så hon kände till stället. Allt gick bra, Shandy känndes jätte fin men i 80cm vägra hon till en mycket färgrann oxer som var ennu första hindre till en serie så den ville hon inte hoppa. Men annars gick den banan bra. I 90cm var hon likadann men vi fick två rivningar. =(
Bilderna
Båda är från banan den till vänster finns på http://www.valekuva.net/ och den andra har Inka Taimi tagit.
5.11.2010
5.08.2010
Träningar i ösregn
Igår sku vi ha träningar på Dal(en stor utebana i Helsingfors) för att förbereda oss för Pony event som ät nästa veckoslut. Synd nog var inte vädret riktigt på vår sida så det ösregna. Dit for vi iallafall och Shandy tycktes inte bry sej sådär jätte mycket om regnet så hon hoppa lika bra som (nästan) alltid. Efter timmen var både jag och ponnyn helt dyblöta, som tur hade jag endå bytes kläder i stallet och Shandy andra filtar så vi klara det utan att bli sjuka. Jag rekomenderar INTE att ha timme ute i ösregn!
4.25.2010
Hopptävlingar på hemmabanan
Kom i god tid som alltid så det sluta med att jag och min kompis gick ut och gå i skogen ungefär en timme förren vi sku starta men inte gjorde det något. Ponnyna fick njuta av solen ett tag. När vi kom in i manegen var det smått kaos eftersom dit kom massor med människor men när vi sen kom åt att värma upp på banan blev det genast lättare. Shandy var jätte kiva och pigg. När det var vår tur så var Shandy helt jätte ivrig men gick fint till sista hindret på grundbanan då hon fällde men igentligen var det mer mitt fel eftersom vi tog en liten spurt före och jag samlade inte in henne ordentligt. Vi satsa sen allting på 90cm som gick helt jättebra och ponnyn var helt jätte snabb(enligt mej iallafall.) Tydligen hadde hon varit det också för, voitto tuli kotiin fast Shandy har aldrig i sitt liv stött på så farliga blommor men de var sen bara ett av hennes påhitt.
Bilden
Oxer från 90cm
4.24.2010
Världens konstigaste men endå bästa ponny!
Kom på för några veckor sedan att Shandy är den mest konstiga ponnyn som jag någonsin har kännt. Här kommer ett par orsaker
1.Hon bryr sej inte varifrån hon dricker det kan lika gärna vara från en smutsig vattenpöl som från den renaste vattenkoppen som finns
2. Hon byter färg efter vad hon tycker. Hon har varit Hallako(black?),vit och håller på att bli brun nu till sommaren.
3.När man kommer till tävlingar så finns det massor med saker som bara är så stressande men efter att man har ridit så kan hon bara stå i solen och njuta(elr. sova)
4.Hemma är det döden att måsta hoppa mot ett håll på andra ställen är det ingen skillnad
5. Stora dörrar är en av de farligaste saker som finns
6. Traktorer är fascinerande när dom står still,annars kan dom lika gärna vara ett stort monster
7. Kossan är enligt henne ett av de mest finaste djur som finns och endå ganska konstiga
Det att de flesta som ser henne tror att hon är en av de vanligaste ponnyna som finns har nog aldrig enns försökt lära känna henne. I början trodde jag inte heller att hon var speciellt men efter under ett år så sku jag aldrig(!) kunna säga att hon är vanlig.
1.Hon bryr sej inte varifrån hon dricker det kan lika gärna vara från en smutsig vattenpöl som från den renaste vattenkoppen som finns
2. Hon byter färg efter vad hon tycker. Hon har varit Hallako(black?),vit och håller på att bli brun nu till sommaren.
3.När man kommer till tävlingar så finns det massor med saker som bara är så stressande men efter att man har ridit så kan hon bara stå i solen och njuta(elr. sova)
4.Hemma är det döden att måsta hoppa mot ett håll på andra ställen är det ingen skillnad
5. Stora dörrar är en av de farligaste saker som finns
6. Traktorer är fascinerande när dom står still,annars kan dom lika gärna vara ett stort monster
7. Kossan är enligt henne ett av de mest finaste djur som finns och endå ganska konstiga
Det att de flesta som ser henne tror att hon är en av de vanligaste ponnyna som finns har nog aldrig enns försökt lära känna henne. I början trodde jag inte heller att hon var speciellt men efter under ett år så sku jag aldrig(!) kunna säga att hon är vanlig.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)