6.12.2011

Ratsastus 11.6.2011 + video

Kävin eilen tallilla ekaa kertaa viikkoon.
Ratsastin Shandyllä kunnolla noin 30min kun pitää viel ottaa vähän rauhallisemmin Shandyn polvien takia. Tein paljon kaarevia uria ja vähän ravi-käynti siirtymisiä. Laukassa tein voltteja ja ympyröita ja pari vastalaukka pätkää.
Shandy oli ihan kiva vaikka sillä pitäis ratsastaa vähän kauemmin niin että se alkaa tehdä töitä vähän paremmin. Olen kuiteskin ihan  tyytväinen eiliseen ratsastukseen jos ottaa huomioon että en itse ole ratsastanut viikkoon ja Shandyllä ei ole treenattu niin paljon kun ennen nyt vähän aikaan.

Saatiin myös eilen uusi video kamera ja äiti filmasi kun ratsastin.
Laittakaa kommenttia minkälaisia videota haluaisitte nähdä tulevaisuudessa :)



6.10.2011

Cute pony

Söpöjä kuvia Shandystä :)







6.08.2011

Polvien tarkistus

Tänään äiti ja Shandyn hoitaja oli kliniikalla Shandyn ja Karinon kanssa. En ite päässy mukaan kun mulla oli muuta tekemistä.
Shandyn polvet tarkistettuun niin että tiedettäis jos on jotain pahempaa tai jos ne vaan on vähän rasittuneet. Hessu (eläinlääkäri) sano että polvissa ei oo mitään vikaa ja muuta kun et niissä on vähän nestettä mutta että se ei ole mitään vakavaa. Hän sanoi myös et se on ihan hyvä et pidetään nyt vähän lomaa nyt ja et voi mennä ihan normaalisti sit loman jälkeen :)

Kiitos hyvistä kommenteistä varustepostauksesta. Ajattelin tehdä pari lisää jotka kertois mun omista ratsastusvaatteista ja Shandyn varusteista. :)
Joku oli myös kysynyt jos laitan turvaliivin kisatakin alle tai päälle niin laitan sen aina kisatakin päälle :)

6.07.2011

Dissaus

Tänään merkki kopiot saavat dissauksen. Se on vaan niin tyhmää kun joku toinen liike kopioi kaalliimman tuotteen ja myy sit tuotteesta kopioita paljon halvemmin.


Tässä pari vertaus kuvaa. Usein kopiot ovat valmistettu halvemmin niin mun mielestä ne ei näytä yhtä hyvälta ja menevät nopeammin rikki.


 Veredus Olympic suojat








                 













           Lami-cell suojat










                                                              






 Tretorn saappat













6.06.2011

Varuste postaus: Kisa varusteet


Eka varuste postaus kertoo mun kisa varusteista koska ajattelin että se sopis nyt kun on kisakausi.
Paita ja housut ovat Kingslandin ja ovat mun mielestä tosi hyvät. Paita hengittää hyvin ja on oikein mukava käyttää. Hosut istuu hyvin ja pidän logosta joka on takataskussa.
Minulla on Equilienin kisatakki (en löytänyt kuvaa) joka pitää vettä. Se istuu myös hyvin ja on tosi hyvä ainakin jos sataa niin ei kastu niin paljon.
Käytän Racesafe:in turvaliiviä(estekisoissa) ja Charles Owenin kypärää. Niitä käytän myös ihan kotona.
Laitan usein Shandylle Veredus Olympic suojat koska ne ovat mun  mielestä paremman näköisten kun Eskadronin suojat jota käytän kotona.  Shandyllä on samat suitset ja sama satula kun kotona mutta joskus vaihdan otsepannan suitsissa vähän hienompaan.

Mun mielestä tärkein kisavaatteissa on istuvuus koska jos kisavaatteet istuu hyvin ne näyttävät paremmalta kun jos ne istuu huonosti. Ulkonäkö on myös tärkeä ja jos on joku kiva yksityiskohta jossain koko asu voi näyttää paremmalta.

Tämä oli eka varuste postauksen jonka tein, oliko se hyvä teidän mielestä ja jos ei niin miten voisin parantaa seuravaksi kerralle?

6.04.2011

Kesäloma!!!!

Nyt on kesäloma ja lähdetään puoltoist viikon päästä maalle ponien kanssa niin että ne pääsee laitumelle viettämään kesälomaa myös :)
Lähden ite jo huommenna maalle mutta bloggaillen sieltä mutta postaukset eivät kerro niin paljon Shandystä seuraavana viikkona.

Vanhoja kuvia maalta






6.03.2011

Päivän ratsastus

Menin tänään jo aika aikasin tallille kun mun koulu loppu jo 11.30.
Ratsastin ekaks Shandyllä. Tein paljon voltteja ja kolmikaarisia kiemuraurija.  Yritin taivuttaa paljon koska Shandy oli vähän jäykkä. Menin vain noin 30min kunen halua että Shandyn polvet rasittuu liian paljon ratsastuksessa ennen kun ne on tarkstettu kunnolla.
Menin loppukäynnit maastossa ja laukattiin ihan pieni pätkä myös maastossa.

Micaela oli pyytänyt että ratsastan Karinolla kun hän on kisamatkalla Iisalmessa. Karinolla saa vain mennä 3min ravia ja laukkaa, käyntiä välissä ja 3min ravia ja laukkaa uudelleen koska Karinolla on lihasvamma selässä(joka on hoidossa) Micaela sano että Karinon pitää mennä eteen alas koko ajan niin ratsastin ihan Micaelan ohjeiden mukaan. Karino oli oikein mukava ratsastaa ja menin myös Karinolla loppu kävelyt maastossa :)