5.16.2011

Pony Event kuvia

Tässä pari kuvaa Pony Eventistä :)

Kuvaaja: Johku 97

Kuva otettu täältä




Kuvia löytyy myös JX:iltä. Kuvia musta ja Shandystä löytyy luokista 1 ja 3. 

5.14.2011

Pony Event 14.5.2011

Tänään lähettiin aikasin aamulla laaksolle Pony Eventiin. Kisasin luokat 80cm ja 90cm.
80cm:
Shandy oli jo ihan alussa aika laiska niin yritin saada Shandyn eteenpäin mutta en onnistunut niin hyvin. Radalla Shandy jähmetty ihan eikä halunnu hypätä. Päästiin kuiteskin ekan esteen yli mutta tokalle esteelle tuli kaks kieltoo ja meidät hylättiin. =(

90cm:
Micaela autto verkassa ja katto että Shandy meni tarpeeksi eteen. Hyppäsin vaan pari pientä estettä ja kerran 90cm okserin. Radalla Shandy oli paljon parempi kun 80cm:issä. Saatiin yks kielto kolmos esteelle mutta ei se mitään. Shandy oli kieltämässä seiska esteelle myös mutta hyppäs sen vaikka oli jo pyäshtynyt sen eteen. Olen kuiteskin iloinen siitä että rata meni niin paljon paremmin kun 80cm rata. :)

Kuvia tulee heti kun valokuvajat laittaan niitä nettiin :)

5.13.2011

Karvat lähtee

Vaikka me klipattiin Shandy talvella se kasvatti lopputalvesta uuden talvi karvan ja ajateltiin että ei oo mitään ideaa klipata se pois kun se kuiteskin tiputtaan sen keväällä. Niin ei kuiteskaan käynyt kun talvikarva on vieläkin tiputtamatta. Minna ehdotti että klipataan karva pois kun aika monella kimolla karva ei enää lähde kun ne tulee vanhemmaksi(vaikka Shandy on vaan 13v.)
Päätettiin että klipataan talvikarva pois niin että Shandyn ei tarvii hikoa joka päivä ja tänään yks talli työntekijä pitäis klipata sen.
Kuvia tulee huomenna klippauksesta ja Pony Eventistä minne lähetään kisaamaan. :)

5.10.2011

Päästiin Ponimeetingiin

Tuli tänään sähköpostia missä luki että pääsin mukaan Ponimeetingiin Shandy kanssa. Ponimeetingi pidetään tänä vuonna 17-21.7 eli aika samaan aikaan kun aina. Ponimeeting on valmennus leiri kesällä Ypäjällä joka on tarkoitettu poni ratsukoille. Junnuille ja sennuille on samanlainen leiri.
Olen ollut Ponimeetingillä kaks kertaa aikaisemmin ja on ollut tosi kivaa molemmat kerrat. Siellä saa paljon kavereita ja saa hyvää valmmenusta ja saa kokeilla uusia asiota. Suosittelen Ponimeetingiä kaikille :D

Minä&Karino vuonna 2008 leirikisoissa 80cm toinen sija :)  

5.08.2011

Kerava alue kisat 8.5

Oltiin tänään kauden ekoissa alue kisoissa. Kisat olivat Keravassa ja menin luokat 80cm ja 90cm. Shandy oli ihan kiva 80cm verkassa ja radalla ihan tosi kiva. Shandy ei kattonut mitään eikä jännittänyt ja saatiin 0-0 rata ja aika 39sek uusinasta. Oltiin eka ei sijoitunneita. 90cm verkassa Shandy oli ihan ok mutta radalla saatiin jo kielto ekalle esteelle. Shandy kiels uudestaan kolmanelle esteelle eli meiät hylättiin :(


 Kuvia 80cm radasta







5.07.2011

Estetunti 6.5.2011

Oltiin eilen Peuramaalla hyppämässä. Mentiin ekaks puomeja niin ja sen jälkeen rata osia ja vikaks mentiin rataa. Shandy oli kiva mutta väsy vähän lopussa.

Kuvat ovat (c) Micaela Rosenlew




5.02.2011

Kouluratsastus

Kouluratsastus on mun mielestä tosi tärkeä osa ratsatusta koska kouluratastusta on kaiken ratsastuksen perustana. Ja niin kun Minna (estevalmentajani) sanoi niin ilman kouluratsastusta ei oo esteratsastusta eli jos haluaa onnistua esteratsatuksessa niin pitää osata kouluratsasusta myös. Meen noin 2-3 kertaa viikossa koulua ja yritetään pitää kerran viikossa koulutunti. Kisaan myös melkein aina koulua kun järjestetään koulukilpailuja tallilla. Olen Shandyn kanssa kisannut Helppo B tasolla ja yritän aina saada yli 60%
Mun mielestä kouluratsastus on ihan kivaa mutta pidän kuiteskin enemmän esteratsastuksesta.