1.25.2011
Kertomus lista
1.21.2011
Varusteita
Ajattelin kertoo Shandyn varusteista. Shandylla on aika paljon Eskadron satulahuopia ja Shandyn suojat on kanssa Eskadronin. Meil oli Vereduksen Olympic suojat mut ne meni rikki niin yritetään saada uudet kun ne meni vaan yhtäkkiä rikki =( Shandyn suitset ovat Dyon merkkiset. Ne ovat mun mielestä tosi kivat. Suitsissa on kivat brooderaukset otsapannassa ja turpahihnassa.
Estesatulana käytän Blac Countryn satulaa. Minun mielestä se on ihan hyvä =)
1.20.2011
Estetunti kuvia
1.19.2011
Shandyn treeniviikko
jännittätyn niin paljon kun mitä se tekee normaalisti. Seuraavana päivänä meillä oli koulutunti. Shandy oli tosi kiva lopussa ja mun opettaja sanoi että tein hänet iloiseksi kun oli mennyt niin hyvin :-) Nyt Shandylla on mennyt ratsuttaja(tai ainakin luulen et hän on ratsuttaja) kaks päivää. Huomenna otetaan varmaan sit vähän rennommin :-)
11.20.2010
Vinter tävlingar
Idag var vi och tävla i Lohja(Lojo tror jag) Vi sku vakna ren 5 på morgonen. Vi kom iväg till stallet i tid. Vädret var inte riktigt det bästa eftersom det var iskallt och snöade.
När vi efter 3 timmar sen vi hade vaknat var framme i Laakspohjan Kartano gick jag banan och efter det gick jag och värma upp. Jag startade först i min klass(80cm). Shandy var jätte fin på banan och vi fick en felfri bana. Plötsligt fråga speakern mej om jag kunde komma till domarhörnet för de hadde en överraskning. Jag trodde genast att jag hadde gjort något fel men de gav en rosett till mej för att jag var den första som tävla på deras första tävlingar :) I 80cm blev jag 6 :)
Efter att ha väntat före prisutdelningen i kylan var man smått i is men nu överlevde man det också. Efter det gick jag banan till 90cm sen gick jag och värma upp.
Shandy var fin den banan också och vi blev första inte placerande (som är den mest irriterande platsen som finns)
11.17.2010
Första gången efter en lång tid
Har nu fått börja rida Shandy normalt igen efter hennes knäskada. Jag fick redan rida henne för ca. 1 månad sen. Den månaden har gått snabbt och mest till att träna. Vi har varit på ett par hopplektioner och en dressyr lektion.
Idag var det första tävlingen på 5månader. Vi hoppade bara 80cm fast det sku ha varit roligt att hoppa 90cm också. Men bättre att ta lungt i början än att hennes knä går sönder på nytt.(vilket det inte borde göra) Som alltid startade vi först i vår klass och gjorde en felfri bana fast Shandy kändes som om hon sku kunna sprängas vilken sekund som helst men som tur gjorde hon inte det. Vi höll vår förstaplats enda till klassens slut alltså VANN VI :) Det är det bästa sättet att göra en är comeback med att visa att man kan ennu och att det alltid lönar sej att försöka igen vad som än händer!

