6.19.2010

Tästä kesä voi alkaa...



Just nu är det kanske inte så somrigt men det kommer endå helt sommar fiilis till mej när vi flyttar hästarna till landet.Vi har nu varit här i nästan en vecka men före det hann vi åka på ett par tävlingar. Tävlingarna var i Messilä och jag hoppa som vanligt 80&90cm. Ponnyn var fin och vi kom igen båda banorna felfritt fast det fanns i 90cm en mur som verka ganska spännande. I 90cm placerade vi oss som 10 och i 80cm 11 utan placering. I början av nästa vecka åkte vi då hit till lande och här har vi nu börja vår "semester". Shandy har som sällskaps ponny en liten shettis som har rymmt åtminstone ren 4 ggr.
Men mer om livet här kommer senare =)

6.06.2010

Äntligen sommar!

Första dagen på sommarlovet! Det fira jag och Shandy med att gå ut i skogen med min syster och hennes häst och en flicka på stallet med sin shettis. Vi var också och hälsa på Shandys kompis som ska göra henne sällskap på landet när Karino och min syster far till Danmark och tränar. Han mådde bra så om en vecka på tisdag bär det av till landet för att bo där iallafall det mesta av sommaren!

5.30.2010

HH Powercup hopp




Igår var vi på andra distrikts deltävlingen för Hevoshullu Powercup som då var hoppning. Tävlingarna var i Borgå och börja klockan 8.00 så det blev väckning kl.4.15 för mej och mamma. Jag hoppade 80cm före klassen som igentligen gällde. 80cm gick helt bra fast jag gjorde en volt över startlinjen så vi fick då 4felpoäng (lönar sej inte att göra det!!!!)men ponnyn var helt jätte bra. )90cm gick sen så bra som det kunde gå just nu fast några hopp var lite intressanta och vi kom i mål med 0 felpoäng och tiden 39.63 från omhoppningen. Just nu är vi 4 i cupen.

Dressyr tävlingar


Var förra veckoslutet på dressyr tävlingar i Husö. Sku säkert aldrig ha gjort det annars men vi är med i Powercupen som det är både dressyr och hopp i så en bana måste vi offra oss för =) Vi tävlade K.N special och det gick faktiskt helt bra, Shandy kom kanske ihåg sina gamla dressyr tider. Shandy gick ren i uppvärmningen bra och då tänkte jag att det var slut med det att hon sku bara pottas på banan som min förra häst gjorde men fint gick det. Som resultat fick vi 59.00% och kom på fjärde plats =)

5.18.2010

Pony Event










På lördan var jag och ponnyn och tävla på Pony Event. Det är en tävling som ordnas på Dal som det bara är ponnyryttare med i. För mej och Shandy var det vår första distrikts tävling =). Vi hoppa 80 & 90cm. Shandy var ganska lugn men det hadde kanske att göra med att vi hadde vari där och träna veckan före så hon kände till stället. Allt gick bra, Shandy känndes jätte fin men i 80cm vägra hon till en mycket färgrann oxer som var ennu första hindre till en serie så den ville hon inte hoppa. Men annars gick den banan bra. I 90cm var hon likadann men vi fick två rivningar. =(


Bilderna

Båda är från banan den till vänster finns på http://www.valekuva.net/ och den andra har Inka Taimi tagit.

5.08.2010

Träningar i ösregn

Igår sku vi ha träningar på Dal(en stor utebana i Helsingfors) för att förbereda oss för Pony event som ät nästa veckoslut. Synd nog var inte vädret riktigt på vår sida så det ösregna. Dit for vi iallafall och Shandy tycktes inte bry sej sådär jätte mycket om regnet så hon hoppa lika bra som (nästan) alltid. Efter timmen var både jag och ponnyn helt dyblöta, som tur hade jag endå bytes kläder i stallet och Shandy andra filtar så vi klara det utan att bli sjuka. Jag rekomenderar INTE att ha timme ute i ösregn!